Програма

ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ ОТ ПРОГРАМАТА НА БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНО-РАДИКАЛНА ПАРТИЯ

Българската национално-радикална партия (БНРП) е свободна и открита общобългарска организация, в която могат да членуват всички родолюбиви българи, навършили 18 години, които милеят за България и са готови да работят и се борят за нейното съществуване като свободна, независима и етнически обединена българска държава.

Като върховен орган на БНРП, който изменя програмата и тактиката в зависимост от съществуващите условия в страната и чужбина, утвърждава договорености с други партии и обществени организации, това е Конгресът на БНРП. В извънконгресно време работата му се поема от Централното ръководство, което контролира, ръководи и направлява дейността на всички комитети и се представлява от председателя на партията д-р Иван Георгиев. Централното ръководство утвърждава всички персонални промени между два конгреса, настъпили поради възникнала смърт, заболяване, оставка или други непредвидени обстоятелства на различните партийни органи. На Централното ръководство и на председателя на партията д-р Иван Георгиев са подчинени областните, градските и селските ръководства на партийните комитети, които отчитат дейността си пред своите организации и пред Централното ръководство.

Членуването в БНРП е осъзнат акт и личен въпрос на всеки българин. Всеки член на БНРП трябва да прокарва линията на партията, изработена на последния й конгрес и възприета чрез вишегласие.

Из Устава на БНРП

Още от древността евреите се стремят да се наложат като господствуваща раса в света чрез юдеизма, като религия, и ционизма, като войнствуващ национализъм. След създаването на "Илюминати" от Адам Вайшоп през 1756 г., възникват различни организирани структури, ръководени от "Тайното братство", които трябва да осъществят практически създаването на "нов световен ред" под ръководството на еврейския Синедрион (еврейското правителство в сянка). Това са разните масонски и Ротари-клубове, Билдербергите, Кръглата маса, Трилатералната комисия, Римския клуб, клуб "Череп и кости", за да се стигне до ООН, Европейския съюз, Световната банка за развитие, Европейската банка, Международния валутен фонд. Тези банки са в ръцете на основните кланове Ротшилд и Рокфелер, но като техни клонове действуват и банките на Морган, Дюпон, Вартбург и др. Ротшилд и Рокфелер лобират в Демократическата и Републиканската партии на САЩ и нито един президент не може да бъде излъчен без тяхното одобрение. Бюджетният резерв на САЩ е съставен от техни капитали. Именно САЩ са държавата, чрез която те осъществяват мечтите си за световно господство. Поради това, с капиталите си те са я превърнали в най-мощната държава в икономическо и военно отношение.

Но само мощта на САЩ не е достатъчна за постигане на тяхната стратегическа цел. За да превърнат народите в колониални наемници и роби, е необходимо още да ликвидират националната им идентичност чрез унищожаване на историческата им памет, да сринат образователната им система, традициите, бита и културата им, да ги зомбират в роботи без имот и средства за съществуване, които да произвеждат блага за господарите на "новия световен ред". Целенасочено, неотклонно и поетапно това се осъществяваше под прикритието на примамливите политически програми на либерализма, демокрацията и комунизма.

В името на либерализма бе унищожен цветът на френската нация по време на революцията от 1789 г. В името на комунизма бе унищожен елитът на Руската империя от 1917 г. А в демократичните среди богатствата бяха съсредоточени в ръцете на избрана олигархия от "тайното братство", работеща за налагането на "новия световен ред".

Болшевизмът се оказа несполучлив опит на световното еврейство и неговите икономически магнати, да извлича максимални печалби от най-ниско платена работна ръка, тъй като лишени от собственост и свое производство, на хората бе отнет материалният интерес. От вложените суровини се получаваше много брак, което разви икономически и стопански дефицит. Ето защо, чрез "перестройката" на Михаил Горбачов, женен за еврейката Раиса и таен служител на световното еврейство, през 1989 г. болшевизмът бе унищожен като икономическа и като политическа доктрина.

За съжаление, съдбата на България бе нерадостна. След освобождението си от турско робство тя води 5 войни за своето обединение, в които даде 157 хиляди убити и 864 хиляди осакатени българи. Но Европа, към която непрекъснато "се стремим", без да се съобразява с принципа на националностите и историята, непрекъснато разкъсваше България, като живи късове от нейната свещена историческа територия, заедно с населението им, бяха оставени в хищните лапи на ненаситните ни съседи.

Въпреки това, България беше цъфтяща градина и през 1939 г. се нареждаше на четвърто място в Европа по стандарт на живота и на първо място на Балканите по износ на месо и жито. През април 1941 г., с помощта на доблестното германско оръжие, България извърши своето национално обединение. Но уви, за кратко. През 1943 г. в Ялта, а през 1989 г. в Малта, България бе поставена в съветската зона като съюзник на Германия. И на 9 Септември 1944 г. България бе отново разпокъсана и 127 хиляди кв. километра от нейната територия, заедно с населението им, бяха хвърлени в пипалата на нейните врагове, които, като чужди поробители, пристъпиха жестоко и методично към унищожаването на това население.

Създаването на БНРП се наложи от конкретната обстановка на национален нихилизъм, завладял част от българския народ в резултат на интернационалистическата пропаганда, проповядвана от Българската комунистическа партия (БКП). Интернационалистическите позиции на БКП, узурпирала властта чрез съветската армия и установила монопол върху нея, беше дълбоко антинационална. Тя съвсем се различаваше от представите на Гоце Делчев, който разбираше света единствено като поле за културно съревнование между народите, и в противовес на националното ни достойнство, комунистите подчиниха всичко в страната ни на чужди интереси. Според промените в политическата и световна обстановка, националната карта стана обменна монета и служеше за користни цели. След неуспешния опит България да бъде инкорпорирана в Югославия през 1947-1948 г., на два пъти тя бе предлагана от комунистическото правителство за 16-а съветска република и само поради желанието на съветското правителство да има поддръжката на един глас в повече в ООН, България се спаси като по чудо. Националните традиции в областта на литературата, изкуството и културата бяха загърбени и съзнателно подтискани, националното самосъзнание на българина беше систематически унижавано и унищожавано, за да отстъпи мястото си на чуждопоклонничеството и родоотстъпничеството. Все в името на тоя интернационален космополитизъм, националната ни икономика и стопанство, средствата за производство, традициите в областта на занаятите и търговията бяха подчинени на чужди интереси и западнаха.


Комунистическото правителство доброволно се отказа от Македония, Западните покрайнини, Добруджа и Беломорска Тракия две години преди сключването на Парижкия договор през 1947 г. Населението ни в тези земи беше забравено и оставено на чуждата пропаганда и асимилация. А и в Пиринския ни край българският фолклор се представяше като "македонски". С жестоки репресии българската народностна принадлежност се заменяше в паспортите на хората с "македонска".

По заповед от Москва, през 1951 г. на българомохамеданите в Родопския край започна да се внушава турско национално самосъзнание, с цел да се създаде социалистическа турска интелигенция, която да оглави евентуална бъдеща социалистическа Турция. По тая причина всички, които се самоопределяха като "турци", получаваха привилегии пред българското население в системата на образованието, труда и работната заплата. Циганите (както и днес) се толерираха в социалистическата система, като без да сключват граждански бракове, децата им се ползуваха с привилегии като рожби на самотни майки. Направи се опит да се отмени честването на 24 май като "шовинистически" и да се сведе той до равнището на чествуването на деня на овчаря. Всичко това обезвери българския народ в собствените му сили и неговото бъдеще.

Изкуствено на българския народ се налагаше класово разделение, като работниците се настройваха срещу селяните, а селяните и работниците - срещу интелигенцията. Това национално разделение отслабваше съпротивителните сили на нацията и заедно с изоставените на произвола на съдбата два и половина милиона българи под чуждо владичество, водеше до неспособността на българската народност да се защитава от ударите и посегателствата на нейните врагове. Кръвта на стотиците хиляди български герои, оставили костите си да се белеят по бойните полета в бран на българщината след Освобождението от 1878 г. бе забравена. И ето я България - изправена пред ръба на пропастта - с разбита икономика, национално и духовно опустошена.

Десети Ноември 1989 г. вля надежда в душата на измъчения български народ. Но уви, за кратко. Няколко месеца той бе оставен да мисли, че наистина тръгва по нов път. Но скоро трябваше да почувствува клещите на колониалната зависимост. Метрополията на колонията България тогава още беше СССР. Чак след ликвидирането на СССР през 1992 г. метрополията се пренасочи към САЩ, т. е. от Големия брат към Големия бял баща. Но независимо от това, под чий протекторат беше поставена България, процесите в нея не се отличаваха в посткомунистическото общество, напротив - България бе тласната с неимоверна сила по пътя към своята гибел. БСП и нейната креатура СДС трябваше да имитират политическа борба помежду си, като държат народа разделен и поляризиран. Прехвърляйки си политическата власт една на друга, двете фракции на БКП тласкаха народа към все по-голяма мизерия, абстрахирайки се от неговите тежнения. Истинският господар на страната стана МВФ - функция на Световната банка за развитие. Като генерал-губернатори в своята колония, в България идваха евреите Ан Макгърк и Майкъл Деплер, които определяха степента на банковите операции, заплатите и пенсиите на хората, социалните им помощи, както и средствата за образование, здравеопазване и т. н.

Господарите от Европейския съюз бяха определили няколко слоя свои сателити, чрез които управляваха колонията България. Първият слой бе прослойката на "политиците", които официално, за пред обществеността, трябваше да представляват "политическата класа". Това бяха хора, подбирани чрез отрицателна селекция - най-некадърните, най-продажните личности бяха вписвани в партийните листи в предизборните периоди. И наивният избирател гласуваше за тях, защото не виждаше друга алтернатива от други имена в тези листи. А имената на партийните избраници предварително биваха одобрявани от външните господари. Вторият слой бе прослойката на стопанско-икономическите магнати. Това бяха хората, главно служители на бившата ДС, предварително определени като банкер собственици на предприятия и заводи, които имаха за задача да ги доведат до фалит и впоследствие - продадат на чужденци. Третият слой бе прослойката на рекетьорите, които трябваше да всяват страх в душите на хората, да прекупуват продуктите на производителите и да ги продават на цени, изгодни на стопанско-икономическата олигархия. И четвъртият слой, това е прослойката на журналистите, които трябваше да рекламират "политическите представители", да лъжат гладния народ, че е сит и да обясняват непреходния "преходен" период, в който обикновеният българин живее от 9 Септември 1944 г. насам. И целият този цирк се разиграва в непрестанен цикъл пред погледа на зашеметения българин от 10 Ноември 1989 г.

Обстановката в нашата Родина стана особено напрегната след 29 Декември 1989 г., когато, с цел за печелене на избиратели, и БКП, и нейната фракция СДС, а сега и НДСВ заиграха с противоконституционната терористична антибългарска организация ДПС, която трайно се настани във властта и фактически "управлява" България с цел да я предаде някога като Заддунайски вилает на Турция. На част от българо-мохамеданското население започна да се внушава турско национално самосъзнание и то дори в оная негова част, която съзнаваше своя български произход и не знаеше турски език. По този начин започна изкуствено да се формира турско национално малцинство в рамките на българската държава и в ущърб на българските национални интереси. Успоредно с това, по заповед от "европейския" съюз, се започна "интегрирането" на циганите под формата на ромско население към българската народност, което означаваше толерантност и привилегии за това население, което за разлика от етническите българи, не плащаше ток, вода и парно, получаваше огромни социални помощи, безплатни квартири и се превърна в една привилегирована група, тероризираща и ограбваща непрекъснато беззащитните български семейства. И тези процеси се засилиха извънредно много при управлението на коалиционното правителство НДСВ-ДПС на антиморалния Симеон Сакскобургготски.

След социологичното проучване на Амнести Интернейшънъл през 1994 г. по отношение на коефицента на интелигентност на различните народи, се оказа, че този на българите заема първо място, малко пред този на евреите. И за да бъде покорен българският народ, този коефициент трябваше да бъде сведен до минимум. А това можеше да се осъществи, само като се промени генетичният код на българина. Ето защо, с интеграцията на циганите в българското общество се целеше промяна на генома - носител на наследствеността. С промяна на генетичните вериги в хромозомите от циганския генетичен код щеше да бъде снижен българският коефициент на интелигентност и българите нямаше да могат в бъдеще да достигат интелектуалните върхове и нямаше да могат да включват националните защитни механизми на необходимото равнище. За да бъде поставен на колене, българският народ бе съзнателно подхвърлен на нечувана нищета и мизерия. Безработицата, престъпността, спекулата, инфлацията взеха неописуеми размери. Никой не се интересуваше от пенсионерите, болните хора, безработните, хвърлени в лапите на хищническия пазарен механизъм. Национално значими промишлени и стопански обекти се разпродаваха на чужденци, задушаваше се националната ни продукция, разграждаше се армията, започна затварянето на блоковете на АЕЦ "Козлодуй". Родината ни бе тласната към гибел.

Всички одобрени от световното еврейство чрез САЩ и Европейския съюз български "политици" владееха държавните институции и разполагаха с държавния бюджет. Служейки си с идеологеми и обещания, те се стремяха да изглеждат като политически сили за обикновения българин, а всъщност се бяха превърнали в икономически формации и като наследници на червената буржоазия пълнеха джобовете си и портфейлите си чрез създадените си фирми, пренасочвайки националния капитал в частен Отчаянието и безперспективността, които владееха 90 процента от тънещите в глад и мизерия българи, не позволяваха на тези бедни хора да прозрат кои са истинските виновници за нерадостната им участ и кой стои зад престъпността, беззаконието, глада, социалната несправедливост и националната разруха. "Демократичните" години се нижеха, "българските правителства" от различни политически оцветки се сменяха, върху избирателите се сипеха планини от обещания за "светло бъдеще", но вместо него българският народ изживяваше социален катаклизъм чрез непрекъснатото увеличаване цените на продуктите от първа необходимост, данъците, таксите за ток, парно, вода, телефон, билетите за транспортните средства, лекарствата и т. н. Това ставаше по указание на МВФ - тая масонско-американска организация, целяща пълното унищожение на българската икономика, промишленост и стопанство, в съзвучие със Световната и Европейската банки - оръдия на световния ционизъм.

Българските правителства заеха ясно определена пронатовска и прозападна позиция. Под формата на либерално-капиталистическа доктрина управляващата колониална администрация унищожи почти всички големи български структуро-определящи предприятия, с което рязко се увеличи безработицата и се намали общият национален продукт. С това тези "правителства" обявиха война на собствения си народ и застанаха в челните редици на враговете му. Няма аналог в световната история, когато светиня като "История славянобългарска" може да бъде предоставена в ръцете на ония, които целят унищожението й. Нито едно правителство досега не е посмяло да признае съществуването на малцинства в еднонационална България, както това беше направено с ратификацията на Конвенцията за малцинствата, с което бе заложена бомба, подобна на тая в Босна и Косово. Като че ли в края на 2004 г. шансът на България да оцелее е минимален.

Ето защо БНРП с наложителна необходимост трябва да възкреси забравеното ни героично минало, да възвърне потъпканото национално самосъзнание и достойнството на българина, да събуди у него дремещата народностна гордост, да обедини българите в единна национална спойка, да въдвори ред, законност, спокойствие и сигурност за всеки български гражданин чрез премахване на хаоса, престъпността и анархията, да въоръжи своите братя по плът и кръв в откъснатите от България земи с необходимите знания за историческата им принадлежност към българската народност и по този начин да ги приобщи духовно към лоното на българската нация, да извиси културното, духовното и материалното ниво на българския народ, да върне съпротивителните му сили в борбата му за оцеляване и свободно съществувание, да му посочи пътя към социален прогрес и икономически възход. Партия като нашата, която с Паисиевски жар да се яви като факлоносец в тъмата на социалното себеотрицание на българина и неговото духовно опустошение и да върне вярата в собствената му личност, в силата на неговото "Аз", е особено необходима сега, когато е забравена героиката на националреволюционното ни освободително движение от близкото минало, когато, търсейки спасение, българинът се мята между партиите на неговите грабители и унищожители.

Поради това БНРП се явява като връзка и мост между нашите националреволюционери и сегашното българско поколение, защото тя се вдъхновява от целите и програмата им за свободна и независима, обединена и целокупна българска държава с единен български народ, един език и едно знаме.

НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА

1. БНРП си поставя за цел да брани съществуването, свободата и независимостта на българската народност, да води борба за национално обединение и народностно единство на всички българи от Мизия с Добруджа, Тракия, Македония и Западните покрайнини. За разлика от партиите, които стоят на нихилистични позиции и използуват българския народ като средство за постигането на тяснопартийните си цели или в предизборни периоди прегръщат националната идея спекулативно, за нас самата българщина и благоденствието на българския народ е цел, а всичко друго е само средство за постигането на тази цел. Ние, националистите, не можем да пренесем дейността си в други страни като останалите политически формации, а загиваме заедно с Родината си. Никакви други интереси не могат да стоят над националните. Ето защо ние не можем да се съгласим с отнемането на "част от суверенитета ни", т. е. на независимостта ни, както се иска от ЕС за влизането ни в Европа, към която толкова много някои се стремят. В тази Европа, която ни завижда и многократно е доказвала омразата си към България: в 1878 г. в Берлин, когато я разкъса, в 1885 г., когато спря победоносния ход на българската войска в Сърбия, през 1913 г. в Букурещ, през 1919 г. в Ньой и през 1945 г. в Париж, когато все повече и повече разкъсваше България и подлагаше населението ни на нечувана денационализация и робство. За защита на териториалната цялост на поне това парче земя, останало от великата Българска държава и на националните интереси на народа ни, трябва да се създаде модерно въоръжена армия с висок боен дух, базиращ се на националните войнски български традиции с оптимално осигуряване на българските офицери и подофицери. Уместно е да се създаде професионална армия. БНРП поддържа становището Архангеловден да бъде ден на българската полиция, която да бъде действена, гарантираща съблюдаването на обществения ред, здравето, сигурността, имота и честта на българските граждани. БНРП държи да се възстанови смъртното наказание за особено тежки криминални престъпления.

2. БНРП се бори за протекция на бита, нравите, обичаите и фолклора на всички български етнокултурни общности, независимо от местоживеенето им, изхождайки от принципа, че България е отечество на всички българи. Всички лица от български произход, при желание, да придобиват веднага българско гражданство. БНРП е против двойното гражданство, което облагодетелствува лица от чужд произход за сметка на българската социална система. Трябва да се сложи край на объркването, апатията и унинието по националния въпрос, породено от нихилизма. БНРП ще се ръководи от общите интереси на българската народност, твърдо ще се застъпва за правата и свободите на българските общества в чужбина, които трябва да бъдат подпомагани морално и материално, а нашата общественост да бъде правилно осветлявана за тях, за политическото и материалното положение и за борбите им. БНРП си поставя за цел да върне в пределите на Родината колкото е възможно по-голяма част от българската емиграция. Основна задача в това направление е да се създадат условия за завръщането на бесарабските, таврийските и банатските българи. Те са добри земеделски стопани, но трябва да имат възможност и за професионална изява чрез заемане на подходящи служебни места. БНРП ще внедрява сред съотечествениците ни идеята за завръщането им в Отечеството. Това не важи за населението ни в откъснатите от България земи. То може да се присъедини към метрополията чрез общонароден референдум, заедно със земите, несправедливо и насилствено отнети от България.

3. БНРП ще пледира и търси пътища за етническото обединение на всички българи и български земи на базата на исторически факти и аргументи, с които ще се стреми да попречи на денационализацията и подтискането на българското самосъзнание . Ние трябва с автентични документи да покажем на хората чия земя обитават, какви са техните деди и каква огромна историческа роля са играли в развитието на нашето Възраждане, което започва от македонските българи. Трябва да разкрием и какъв принос са имали в пантеона на българските национално-освободителни борби, с какъв чист и самоотвержен български патриотизъм са отдавали живота си за свободата, независимостта и обединението на Мизия, Тракия и Македония в ЕДНА РОДИНА. Време е да прекратим мълчанието си по този въпрос и с гордо вдигната българска глава да предявим историческите си претенции върху нашите земи и население, така, както това правят германците, унгарците и други високоцивилизовани народи за своите земи и население. С мълчанието си само потенцираме антибългарските сили в техните домогвания и сриваме националната си чест и достойнство пред очите на световната общественост. България е единствената страна, която отвсякъде граничи със свои земи и население. Въз основа на изтеклия стогодишен срок, през който Северна Добруджа беше преотстъпена на Румъния по Санстефанския договор за сметка на Молдова, БНРП настоява въпросът за Северна Добруджа да бъде решен чрез международния съд в Хага.

4. БНРП се стреми да поддържа здрави връзки с българите в чужбина. Трябва да се пристъпи към изграждането на просветни центрове, които ще държат будно националното съзнание у сънародниците ни. Трябва да се създадат условия, за да могат те да идват и работят в България. На българите в чужбина трябва да дадем да почувствуват, че тук, в България, мислят за тях и живеят с техните грижи и неволи, и че те винаги могат да се уповават за каквото и да е, при тежки моменти в живота им, на своите братя по плът и кръв от България, да се почувствуват като част от тези свои братя, да заживеят с тяхната съдба и въжделения. Затова БНРП настоява в областта на образованието, правото на труд и здравеопазването да се ползуват с всички права на български граждани.

5. БНРП държи на националното единство на българския народ и ще се бори с всички законни средства срещу всякакви прояви на разединение на българската нация, обосновани на етническа или религиозна основа. Ние считаме, че националният проблем може да бъде разрешен само чрез въвеждането на единна именна система за новородените български граждани и експатриране на всички групи с чуждо национално самосъзнание, които застрашават българския национален характер на държавата. За тези, които не приемат единната именна система, експатрирането трябва да стане на базата на размяна на население чрез Изселническа спогодба. В противен случай те ще се ползуват със статута на чуждестранни граждани, временно пребиваващи в нашата Родина, нямащи право на участие в обществено-политическия живот на страната ни и на социални придобивки. А на всички свободни работни места с предимство трябва да бъдат назначавани български граждани, с което ще се осигури жизненият минимум на българските семейства пред представителите на други народности. БНРП се обявява решително против вкарването в страната ни на чужди наемни работници на големи групи. Ако обаче това се налага, то да се извършва след зряло обмисляне и подбор на страната, от която биха дощли наемниците. Често трудът на такива наемници е неефективен, а те трасират социално-етническо напрежение и конфликти, и създават условия за развитието на международна престъпност.

6. БНРП е категорично против участието на хора с чуждо национално самосъзнание в обществено-политическия живот на страната. Представители на ДПС, Турската демократическа партия, Мюсюлманската демократическа партия, ОМО "Илинден", Асоциацията на власите в България, Обединените ромски съюзи, Съюз "Рома" и др., нямат право да бъдат избирани в българското народно събрание като български депутати, нямат право да участвуват във висшата изпълнителна власт и да решават българските национални въпроси. Българската земя, националнозначимите промишлени и селскостопански обекти не могат да бъдат разпродавани на чужденци или чужди фирми с подставени лица. Това още повече важи за българските митници, както и това - съдбата на АЕЦ Козлодуй" да бъде решавана от чужденци според техните интереси. Ние решително се обявяваме против продажбата от "Дом майка и дете" на деца на нехристиянски семейства или такива с небългарско национално самосъзнание, тъй като считаме такъв акт за съвременно еничарство

7. БНРП счита, че от изключителна важност е да се вземат спешни мерки против демографската катастрофа чрез етническа протекция на българската народност. За целта трябва да се подобри битът на българското семейство, като на майките с три и повече деца да се осигурят необходимите жилищни помещения на нормиран наем, които ще могат, ако желаят, да изплатят и закупят. На майките с три или повече деца трябва да се осигури и съответният доход, обезпечаващ оптимален жизнен стандарт. При желание, майката може да се пенсионира при раждането на четвъртото си дете, като получава пенсия в размер на заплатата си до навършване на пенсионна възраст, или необходимите парични средства за поддържане на оптималния жизнен стандарт.Така тя ще има повече време за семейството си, за отглеждането и възпитанието на децата си в духа на българските национални традиции. А онези майки, които не желаят да се пенсионират, да минат на петчасов работен ден.

8. БНРП е за възраждане и развитие на българските национални ценност в областта на литературата, архитектурата, музиката и художествените занаяти, за утвърждаване на християнските добродетели чрез Българската православна църква, за установяването на източното православие като водеща религия. БНРП е за организирането на чествувания на тържествени дати, свързани с величави събития в нашата история и чрез митинги, манифестации и събрания да се държи будна националната памет и националното самосъзнание на българите и тяхното народно достолепие като народ, дал много на света. Трябва да се изгради здрава народна спойка на всички слоеве от българския народ и народното единство, което ще укрепва моралните добродетели като национална свяст, чест и достойнство.

9. БНРП е за запазване и възраждане на българския език, дори и в диалектните му форми, като ОФИЦИАЛЕН И ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЗА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ, за съхранение чистотата на българското училище и против въвеждането в него, както и организираното изучаване на езици, които могат да потенцират създаването на етнокултурни малцинствени общности, изхождайки от принципа, че България е еднонационална държава. Партията държи на националните традиции в областта на литературата и изкуството. "Опростеният" правопис на ОФ от 1945 г. разруши единството на българския език и неговите наречия, скъса връзката му със старобългарския език. Стигна се дотам, че българите, живеещи в чужбина и тези в България използуват различен правопис. Създаде се хаос в българската граматика. Къса се връзката между българите от Македония и източнобългарските райони. Няма единно становище по употребата на променливото "Я", членуването и суфиксните форми на "УВ". За това БНРП държи на възстановяването на историческия правопис, както и за изпит по български език при постъпване на работа като служащ.

ИКОНОМИЧЕСКА ПРОГРАМА

1. В СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО

БНРП счита, че национализираните обекти трябва да бъдат върнати на законните им собственици и техните наследници, като земята не може да се продава на чужди граждани и юридически лица, а само да се дава под аренда със срочни договори за разработване на нея на селскостопански или промишлени обекти. При връщането на земята трябва да се подсигури необходимият й за обработка инвентар. Земята и инвентарът ще се унаследяват. Продукцията, изнасяна на пазара, ще бъде облагана с 10% данък. Така това ще се превърне в естествен стремеж у селскостопанския труженик за по-голяма и по-качествена продукция, защото с останалите 90% той ще може да търгува, да се изхранва и т. н. Собствениците, които не могат или не искат да се занимават със селско стопанство, могат да продадат парцелите си по специални държавни щатни таблици или по уговорка с покупателя, като ще се отчита големината и плодородието на парцелите, а последните ще бъдат отстъпени на стопани, които ще се наемат да ги обработват. След петгодишен срок на обработка тая преотстъпена земя може да бъде закупена от обработвателите и да стане тяхна частна собственост. Закупуването ще се извършва на цени, в които ще се отчита вложеният петгодишен труд на покупателя. БНРП е за свободна конкуренция между различните форми на собственост в селското стопанство. Хората, обработващи земята, трябва сами, според собствения си интерес, да решават дали да бъдат индивидуални стопани или кооператори. Пред вид използуването на висококачествена едрогабаритна техника, която осигурява високи добиви, големите парцели са по-икономични и по-лесни за обработка. А това дава предимство на частните кооперативи, които могат да се наложат като по-продуктивни и
да изместят личните и частните стопанства. Освен това, в такива кооперативи всеки стопанин може да участвува с личната си техника и стопанство като акционер и да получава печалба, съответна на вложения труд, размера на парцела земя и техниката, с която участвува в кооператива. Всеки стопанин трябва да получи и необходимия инвентар за обработка на земята. При липса на средства за закупуване на инвентара, той може да бъде получен от специализирани сервизни помещения с договор за изплащането му в определен срок – 5, 10 или повече години.. Освен личния инвентар, за по-големи площи може да се наеме средно- и едрогабаритна техника от специализираните сервизни помещения. Времето само ще наложи в различните райони приоритета на частната, кооперативната или държавната собственост върху земята, в зависимост от продуктивността и личните интереси на селскостопанските производители. Успоредно със земята, трябва да бъде разглеждан и въпросът за животновъдството. За развитието му частните фермери трябва да бъдат снабдени с необходимото количество фураж, който може да бъде изплатен от държавата чрез ценови еквивалент на месна продукция. С месо и птици трябва да бъде задоволен първо вътрешният пазар, а след това да се осигурят и външни пазари, което може да стане и чрез държавата като акционер на частните стопани.

2. В ПРОМИШЛЕНОСТТA

Държавните предприятия ще станат собственост на работниците, които могат да ги закупят под формата на акции чрез средствата от амортизационните отчисления. Така чрез своя труд работниците стават акционери на определена част от предприятията. Неработещите в предприятието външни граждани могат да станат акционери със своя собствен дялов капитал. Всички частни предприятия ще имат право да сключват търговски договори с български и чуждестранни фирми, на които да продават продукцията си, с изключение на оръжейната промишленост, чиято продукция се изкупува от държавата. Държавата възлага и поръчки на оръжейните заводи, а за промишлени предприятия и фирми, които не са в състояние да си осигурят вътрешни и външни пазари, държавата се явява като комисионер за реализиране на продукцията им, като получава за това съответен комисионен процент от печалбата. БНРП е против разпродажбата на важни промишлени обекти и скъпоценни метали на чужди фирми и юридически лица. Трябва да се развиват преимуществено промишлени отрасли, за които притежаваме суровини и които не са енергоемки, като хранително-вкусовата, текстилно-трикотажна, кожарско-обувна, електротехническа и електронна промишленост, но в различните периоди на времето, то само ще показва необходимостта от развитието на различни отрасли от леката промишленост. Освен това притежаваме мрамор и уран, които трябва да се разработват разумно. Находища със скъпоценни метали не трябва да бъдат предоставяни дори под аренда за разработка от чужди фирми и юридически лица. БНРП е за запазване на държавен контрол във всички важни за икономиката на страната отрасли: съобщения, енергетика, нефтопреработка, военно-промишлен комплекс, металургия, тежка химия, транспорт и др.

3. БНРП е за защита на потребителя чрез регулирана пазарна икономика. Свободна пазарна икономика може да се развива в страни без икономическа и стопанска криза, в които конкуренцията между стоките подобрява тяхното качество и ги поевтинява. Не може да се развива свободна пазарна икономика там, където дадено производство се монополизира с произтичащи от това спекулативно и хищническо покачване на цените. От това страдат социалнослабите слоеве: пенсионери, болни хора, самотни майки, инвалиди. За това трябва да има контрол върху тавана на цените, съобразени с покупателната сила на доходите и спестяванията на населението. Регулативният механизъм на пазара е в зависимост от дирижираното стопанско-промишлено производство, с което се избягва възможността за задушаване чрез свръхпроизводство без неговата реализация на вътрешния или външния пазар. По този начин се създават условия за икономически възход при стабилна валута и цени, за стабилизиране на селскостопанската продукция и промишленото производство.

4. Важен дял в програмата за стабилно развитие на темповете на производство заема ДАНЪЧНАТА СИСТЕМА, ЗАЕМИ, ЛИХВИ, МИТА, които също регулират пазарните цени. Системата на данъци, лихви, мита, заеми трябва да стимулира производството и бързооборотния капитал, с чието нарастване нарастват и доходите на производител-държава-народ. БНРП се обявява за заеми с ниски лихви, които биха стимулирали производствените механизми, биха снижили пазарните цени, от което ще расте бързооборотният капитал, което ще реализира значителни печалби. Данъчната система и таксите трябва да бъдат съобразени с реалните доходи и да не надвишават 20% от тях. Лихвите също не трябва да надвишават 10% при отпускане на заеми. Данъчното облагане, лихвеният процент, обмитяването на стоки, отпускането на заеми трябва да се извършва при пълна равнопоставеност между държавния, частния и кооперативния сектор, т.е. нито един от тези сектори, както и при инвестиране в тях за стимулирането им, да не се ползува с привилегии.

5. БНРП ще води политика на протекционизъм, изразена в защита на интересите на българските производители. Безконтролното нахлуване на чужди капитали и стоки би задушило нашата млада икономика и производство. Приватизирането на крупни индустриални и производствени обекти под формата на демонополизация, ще позволи на чужди фирми и предприятия да закупят,
т.е. заграбят, тези наши обекти. Това ще намали реалния приход на печалби за българските производители. Поради това, КОГАТО НА ПАЗАРА СЕ ИЗНАСЯТ БЪЛГАРСКИ СТОКИ, ТРЯБВА ДА СЕ ОГРАНИЧИ ВНОСЪТ НА СЪЩИТЕ СТОКИ ОТВЪН ИЛИ ТЕ ДА БЪДАТ ОБЛАГАНИ С ВИСОКИ МИТА, КОИТО ДА балансират бюджетните загуби от конкуренцията на внесените стоки. ОСВЕН ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ОГРАНИЧИ И ИЗНОСЪТ НА СУРОВИНИ, с които би могло да се изработи продукция у нас, а не да купуваме скъпи стоки от вън, изработени от изнесени наши суровини, т.е. да изнасяме евтино суровинен материал и после да го купуваме скъпо във вид на стоки. Когато у нас се изработват продукти от суровините ни, ще се подсигурят нови работни места и ще се реализират по-големи печалби. Протекцията на различни производствени отрасли ще се разпростира равнопоставено върху държавния, частния и кооперативния сектор. Всичко това ще ни даде възможност да развиваме независима стопанско-икономическа политика и ще предпази страната ни от превръщането ѝ в икономическа колония на някоя развита държава, което се стремят да направят другите “политически” сили чрез политиката на глобализъм и установяване на новия световен ред.

6. БНРП Е ЗА РАЗВИТИЕТО НА ТУРИЗМА като средство за увеличаване на националните доходи.

7. БНРП е за изграждане на стройна система на екологична защита на природната среда и безвредно унищожаване на остатъчните продукти. Да не се допуска концентрация на химическите вещества, използувани като изкуствени торове, над допустимата безвредна концентрация. Големите промишлени предприятия не могат да изхвърлят отпадъчни продукти в естествените водоизточници, с което да се унищожава тяхната флора и фауна, а за целта трябва да има собствена обходна канализация.

СОЦИАЛНА ПРОГРАМА

След установяването на социалистическата диктатура у нас и “демократизирането” на страната ни след 1989 г., сега тя се намира в тежка икономическа криза, довела до нищета, глад и мизерия не само най-слабо обезпечените слоеве от населението ни: пенсионери, болни хора, самотни майки, самотни старци, безработни, но и средния българин. Народът ни вегетира под жизнения минимум, няма средства за храна и лекарства, да не говорим за дрехи, не може да плаща данъчното облагане и голяма част от хората посягат на живота си, за да се спасят от него като от бреме. Във връзка с това БНРП е разработила комплекс от мероприятия, за да ликвидира бързо хаоса, безредието и нищетата, да възстанови и разшири всички социални придобивки, извоювани от българския народ още от освобождението му от турско робство, ако има достъп д
о лостовете на управление на страната.

1. Пенсиите трябва да се индексират съобразно инфлацията и пазарните цени в дадения момент, като се отчита трудовият стаж и работната заплата на пенсионера от дадената професия. Средните пенсии трябва да бъдат в размер 65-75 % от средната заплата, получавана от пенсионера в продуктивния му период. При липса на хранителни продукти и при необходимост, трябва да се осигури предимство с купонна система на безработните, сираците, болните деца и хронично болните, както и на хората с ниски доходи, за закупуване на хранителни продукти от специализирани магазини. Ако трябва хранителните стоки в тези магазини ще се продават с намаление на цените.

2. Туберкулозно и хематологично болните, диабетиците, циротиците и декомпенсираните сърдечно болни хора трябва да се диспансеризират и да получават безплатно лекарства за сметка на специално уреден фонд към Министерството на здравеопазването. Успоредно с частните кабинети и болници, трябва да има и здравни заведения, обслужващи социално слабите слоеве от населението безплатно. Инвалидите от войната също трябва да се ползуват с безплатна медицинска помощ и безплатно получаване на лекарства.

3. На слепите, глухите и хората от другите инвалидни групи трябва да бъдат създадени условия за работа и живот, който ще ги прави напълно равностойни на останалите групи от населението. Те не могат ни най-малко да бъдат подценявани или пренебрегвани при участието им в обществено-политическия живот на страната.

4. Висшето образование може да бъде безплатно само за онези студенти, които са влезли да следват с успешно издържан конкурсен изпит. Останалите студенти ще заплащат висшето си образование по ценоразпис, съобразен с успеха от семестриалните изпити.

5. БНРП счита, че жените и децата не трябва да упражняват вреден и нощен труд. Бременната жена да бъде под постоянен медицински контрол, като във втората половина на бременността трябва да ѝ се осигурят щадящи и оптимални условия за труд и почивка. 60 дена преди раждането и 3 години след него бременната жена и жената-майка трябва да ползуват платен годишен отпуск.

ОБЩЕСТВЕНО УСТРОЙСТВО

БНРП счита, че българският народ е единственият суверен в държавата си и че той самият трябва да избира своите водачи. Правителството на НДСВ, начело с т. нар. “монарх” Симеон Сакскобургготски, почти напълно довело до унищожението на България и намаляване на българското население до 6 млн. души, от самосебе си естествено ликвидира въпроса-дилема за монархическа или републиканска форма на управление. Съществен принос за налагане на републиканската идея допринесе самият Сакскобургготски, чийто образ стана еталон на нисък морал, на духовна нищета и липсващ интелект, в олицетворение на омраза към всичко българско, на алчност и комерсиалност. Ето защо БНРП ще се ръководи от постулата на Левски за “чиста и свята република”, в която всички българи ще могат да решават съдбините си чрез вишегласие, т. е. народът чрез свободен избор ще приеме онзи път на развитие, който смята за най-добър в дадения момент. Ние държим начело на държавата да застанат най-добре подготвени специалисти от всички области, което е сигурен гарант за икономическия възход и стопанското укрепване на Родината ни.

За изпълнение на тази си програма, БНРП ще се бори с всички възможни и допустими средства.

Д-р Иван Георгиев,
Председател на БНРП

Няма коментари:

Публикуване на коментар